Algemene Voorwaarden Levi Services

Levi Services EMZ. (hierna: Levi Services) is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 94223939 en is gevestigd aan de Schiermonnikoogstraat 10 (1811HH) te Amstelveen.

Artikel 1 – Begrippen

In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven:

  • Aanbod: Ieder schriftelijk aanbod aan Koper tot het leveren van Producten door Levi Services waar deze voorwaarden onverbrekelijk mee verbonden zijn.
  • Bedrijf: De natuurlijke of rechtspersoon die handelt in uitoefening van beroep of bedrijf.
  • Consument: De natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf.
  • Koper: Het Bedrijf of de Consument die een Overeenkomst (op afstand) aangaat met Levi Services.
  • Levi Services: Eenmanszaak Levi Services, opgericht naar Nederlands recht, gevestigd in Nederland en Overeenkomt (op afstand) aangaat met Koper.
  • Overeenkomst: De koopovereenkomst (op afstand) die strekt tot de verkoop en levering van Producten die door Koper gekocht zijn van Levi Services.
  • Producten: De Producten die door Levi Services worden aangeboden zijn elektrische vervoersmiddelen en bijbehorende accessoires.

Artikel 2 – Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op ieder Aanbod van Levi Services en iedere Overeenkomst tussen Levi Services en een Koper en op elk Product dat door Levi Services wordt aangeboden. Voordat een Overeenkomst (op afstand) wordt gesloten, krijgt Koper de beschikking over deze algemene voorwaarden. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal Levi Services aan Koper aangeven op welke wijze Koper de algemene voorwaarden kan inzien, welke in elk geval op de website van Levi Services zijn gepubliceerd, zodat Koper deze algemene voorwaarden eenvoudig kan opslaan op een duurzame gegevensdrager. In uitzonderlijke situaties kan van deze algemene voorwaarden afgeweken worden als dit expliciet en schriftelijk met Levi Services is overeengekomen. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende, gewijzigde en vervolgovereenkomsten met Koper. Eventuele algemene en/of inkoopvoorwaarden van Koper worden uitdrukkelijk van de hand gewezen. Indien één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden gedeeltelijk of geheel nietig zijn of worden vernietigd, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden in stand en zal de nietige/vernietigde bepaling(en) vervangen worden door een bepaling met dezelfde strekking als de originele bepaling. Onduidelijkheden over de inhoud, uitleg of situaties die niet geregeld zijn in deze algemene voorwaarden dienen beoordeeld en uitgelegd te worden naar de geest van deze algemene voorwaarden. Indien in deze algemene voorwaarden wordt verwezen naar zij/haar, dient dit tevens te worden opgevat als een verwijzing naar hij/hem/zijn, indien en voor zover van toepassing.

Artikel 3 – Het Aanbod

Alle door Levi Services gedane aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij schriftelijk uitdrukkelijk anders is aangegeven. Indien het Aanbod beperkt of onder specifieke voorwaarden geldig is, wordt dit uitdrukkelijk in het aanbod vermeld. Van een Aanbod is eerst sprake als deze schriftelijk is vastgelegd. Het door Levi Services gedane Aanbod is vrijblijvend. Levi Services is slechts aan het Aanbod gebonden indien de aanvaarding hiervan door Koper schriftelijk binnen 30 dagen wordt bevestigd, of doordat Koper het verschuldigde bedrag reeds heeft voldaan. Niettemin heeft Levi Services het recht een Overeenkomst met een potentiële Koper om een voor Levi Services gegronde reden te weigeren. Het Aanbod bevat een nauwkeurige omschrijving van het aangeboden Product met bijbehorende prijzen. De beschrijving is dusdanig gedetailleerd zodat Koper in staat is om een goede beoordeling van het Aanbod te maken. Kennelijke vergissingen of fouten in het Aanbod kunnen Levi Services niet binden. Eventuele afbeeldingen en specifieke gegevens in het Aanbod zijn slechts een indicatie en kunnen geen grond zijn voor enige schadevergoeding of het ontbinden van de Overeenkomst (op afstand). Levi Services kan niet garanderen dat de kleuren in de afbeelding exact overeenkomen met de echte kleuren van het Product. Levertijden en Termijnen vermeld in het Aanbod van Levi Services zijn indicatief en geven de Koper bij overschrijding ervan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Een samengestelde prijsopgave verplicht Levi Services niet tot levering van een deel van de in de aanbieding of Aanbod begrepen zaken tegen een deel van de opgegeven prijs. Indien en voor zover sprake is van een aanbieding geldt dit niet automatisch voor nabestellingen. Aanbiedingen zijn slechts geldig tot de voorraad strekt, en volgens het op-is-op-principe.

Artikel 4 – Totstandkoming van de Overeenkomst

De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat Koper een Aanbod van Levi Services heeft aanvaard door het betreffende Product te betalen. Een Aanbod kan door Levi Services gedaan worden via de website. Indien Koper het Aanbod heeft aanvaard door een Overeenkomst te sluiten met Levi Services, zal Levi Services de Overeenkomst met Koper schriftelijk, althans per e-mail bevestigen. Indien de aanvaarding (op ondergeschikte punten) afwijkt van het Aanbod is Levi Services daaraan niet gebonden. Levi Services is niet gehouden aan een Aanbod indien Koper redelijkerwijs had kunnen verwachten of heeft moeten begrijpen of behoorde te begrijpen dat het Aanbod een kennelijke vergissing of verschrijving bevat. Aan deze vergissing of verschrijving kan Koper geen rechten ontlenen.

Arikel 5 – Herroepingsrecht

Het herroepingsrecht is uitgesloten voor Koper zijnde een Bedrijf. Koper zijnde een Consument heeft het recht om binnen 30 dagen na ontvangst de retourzending aan te melden. Na de aanmelding heeft de consument 14 dagen om het te retourneren. Levi Services stort het geldbedrag inclusief verzendkosten terug binnen 14 dagen na het aanmelden van Koper voor de retour. Indien herroeping van toepassing is, zal Koper zorgvuldig omgaan met het Product en de verpakking. Koper zal het Product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het Product vast te stellen. Indien het Product is gebruikt op een manier die verder gaat dan noodzakelijk is om de aard, kenmerken, en werking ervan vast te stellen, is Koper aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product. De kosten voor het terugsturen van het Product zijn voor rekening van Koper.

Artikel 6 – Uitvoering van de Overeenkomst

Levi Services zal de Overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uitvoeren. Indien en voor zover een goede uitvoering van de Overeenkomst dit vereist, heeft Levi Services het recht bepaalde werkzaamheden naar eigen inzicht te laten verrichten door derden. Koper draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan Levi Services aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de Koper redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de Overeenkomst, tijdig aan Levi Services worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de Overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan Levi Services zijn verstrekt, heeft Levi Services het recht de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten. Bij de uitvoering van de Overeenkomst is Levi Services niet verplicht of gehouden om de aanwijzingen van Koper op te volgen indien daardoor de inhoud of omvang van de Overeenkomst wordt gewijzigd. Indien de aanwijzingen meerwerk opleveren voor Levi Services, is Koper gehouden om dienovereenkomstig de aanvullende- of bijkomende kosten te vergoeden. Levi Services kan alvorens over te gaan tot uitvoering van de Overeenkomst zekerheid verlangen van Koper, dan wel volledige vooruitbetaling. Levi Services is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, die is ontstaan doordat Levi Services is uitgegaan van door de Koper verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens, tenzij deze onjuistheid of onvolledigheid voor Levi Services bekend was. Koper vrijwaart Levi Services voor eventuele aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de Overeenkomst schade lijden en welke aan Koper toerekenbaar zijn.

Artikel 7 – Levering

Indien de aanvang, voortgang of (op)levering van de Overeenkomst wordt vertraagd doordat bijvoorbeeld Koper niet of niet tijdig alle gevraagde informatie heeft aangeleverd, onvoldoende medewerking verleent, de (aan)betaling niet tijdig is ontvangen door Levi Services of er door andere omstandigheden buiten de macht van Levi Services enige vertraging ontstaat, heeft Levi Services recht op een redelijke verlenging van de (op)leveringstermijn. Alle overeengekomen (op)leveringstermijnen zijn nooit fatale termijnen. Koper dient Levi Services schriftelijk in gebreke te stellen en haar een redelijke termijn gunnen om alsnog te kunnen (op)leveren. Koper heeft door de ontstane vertraging geen recht op enige schadevergoeding. Koper is verplicht de zaken af te nemen op het moment waarop deze haar volgens de Overeenkomst ter beschikking worden gesteld, ook indien deze haar eerder of later dan overeengekomen worden aangeboden. Indien de Koper afname weigert of nalatig is met het verstrekken van informatie of instructies die noodzakelijk zijn voor de levering, is Levi Services gerechtigd de zaken op te slaan voor rekening en risico van Koper. Eventuele bezorgkosten kunnen in rekening worden gebracht indien de Producten worden bezorgd door Levi Services of de leverancier, tenzij schriftelijk anders overeengekomen. Deze kosten zullen alsdan afzonderlijk worden gefactureerd. Indien Levi Services gegevens behoeft van Koper in het kader van uitvoering van de Overeenkomst, vangt de levertijd pas aan nadat Koper alle gegevens nodig voor de uitvoering aan Levi Services ter beschikking heeft gesteld. Indien Levi Services een termijn voor levering heeft opgegeven, is deze indicatief. Voor levering buiten Nederland gelden langere leveringstermijnen. Levi Services is gerechtigd de zaken in gedeelten te leveren, tenzij hiervan bij Overeenkomst is afgeweken of de deellevering geen zelfstandige waarde heeft. Levi Services is gerechtigd het aldus geleverde afzonderlijk te factureren. Leveringen worden alleen uitgevoerd indien alle facturen zijn voldaan tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen. Levi Services behoudt zich het recht voor om levering te weigeren indien er gegronde vrees voor niet-betaling bestaat.

Artikel 8 – Verpakking en transport

Levi Services verbindt zich jegens Koper om de te leveren zaken behoorlijk te verpakken en op zodanige wijze te beveiligen, dat zij bij normaal gebruik hun bestemming in goede staat bereiken. Tenzij anders overeengekomen, geschieden alle leveringen inclusief omzetbelasting (btw), inclusief verpakkings- en verpakkingsmaterialen. Het aannemen van zaken zonder aantekeningen of opmerkingen op de vrachtbrief of het ontvangstbewijs geldt als bewijs dat de verpakking in goede staat verkeerde ten tijde van de levering.

Artikel 9 – Onderzoek, reclames

Koper is gehouden het geleverde op het moment van (af)levering, maar in ieder geval binnen 30 dagen na ontvangst van het geleverde, te onderzoeken, doch slechts in die mate dat Koper het Product slechts kan beoordelen of zij de Producten behoudt. Daarbij behoort Koper te onderzoeken of de kwaliteit en kwantiteit van het geleverde overeenstemt met de Overeenkomst en de Producten voldoen aan de eisen die daaraan in het normale (handels)verkeer gelden. Koper is gehouden om te onderzoeken op welke wijze het Product gebruikt dient te worden en bij persoonlijk gebruik, het Product conform de gebruiksaanwijzingen te testen. Levi Services erkent geen aansprakelijkheid voor het foutief of onwettelijk gebruiken van het Product door Koper. Eventuele zichtbare gebreken of tekorten dienen binnen 30 dagen na levering schriftelijk aan Levi Services te worden gemeld op support@e-ridershop.nl. Koper heeft hierna nog 14 dagen de tijd om het product retour te sturen. Niet-zichtbare gebreken of tekorten behoren binnen 14 dagen na ontdekking doch uiterlijk binnen 6 maanden na levering te worden gemeld. Bij beschadiging van het Product door onzorgvuldige omgang door Koper zelf is Koper zelf aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het Product. Indien van een gebrek later melding wordt gemaakt, dan komt Koper geen recht meer toe op herstel, vervanging of schadeloosstelling. Indien vaststaat dat een zaak gebrekkig is en dienaangaande tijdig is gereclameerd, dan zal Levi Services de gebrekkige zaak binnen redelijke termijn na retourontvangst vervangen of herstel daarvan verzorgen dan wel vervangende vergoeding daarvoor aan Koper voldoen. Bij vervanging is Koper gehouden om de vervangen zaak aan Levi Services te retourneren en de eigendom daarover aan Levi Services te verschaffen, tenzij Levi Services anders aangeeft. Levi Services is niet gehouden om het retour ontvangen te onderzoeken op de gebreken. Het risico en de bewijslast ligt bij Koper. De bewijslast rust op Koper. De kosten voor retourzending zijn voor rekening van Koper. Gebreken aan het geleverde geven Koper geen recht tot verrekening en/of opschorting van verplichtingen.

Artikel 10 – Prijzen

Tijdens de geldigheidsduur van het Aanbod worden de prijzen van de aangeboden Producten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven. De in het Aanbod vermelde prijzen zijn inclusief btw, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld. De prijzen zoals vermeld in het Aanbod zijn gebaseerd op de ten tijde daarvan geldende kostprijzen, zoals inkoopprijzen, vervoerskosten, verzekeringspremies, belastingen en andere heffingen van overheidswege. Indien in een termijn van drie maanden na de datum van de Overeenkomst zich prijsverhogingen voordoen, zal Levi Services gerechtigd zijn de prijzen te verhogen, ook al was oorspronkelijk een vaste prijs overeengekomen. Indien een prijsverhoging plaatsvindt, zal Koper hiervan schriftelijk in kennis worden gesteld, waarin het bedrag van de prijsverhoging wordt vermeld en de datum waarop deze ingaat. Indien de prijsverhoging meer dan 10% bedraagt, heeft Koper het recht de Overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden.

Artikel 11 – Betaling en incassobeleid

Betaling dient plaats te vinden na bestelling, tenzij anders is overeengekomen. Koper kan geen rechten doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst alvorens de betaling door Levi Services is ontvangen. Betaling kan plaatsvinden via online betaalmiddelen, zoals iDeal en PayPal of door middel van overmaking op een door Levi Services aangewezen bankrekening, tenzij anders is overeengekomen. Koper is verplicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan Levi Services te melden. Indien Koper niet aan zijn betalingsverplichting voldoet en niet binnen de gestelde termijn heeft voldaan aan de betalingsverplichting, is Koper zijnde Bedrijf van rechtswege in verzuim zonder dat daarvoor een nadere ingebrekestelling is vereist. Koper zijnde Consument ontvangt eerst een schriftelijke aanmaning met daarin een termijn van 14 dagen na de datum van de aanmaning om alsnog aan de betalingsverplichting te voldoen, alvorens zij in verzuim raakt. Koper zijnde Bedrijf is in geval van verzuim aan Levi Services een boete verschuldigd gelijk aan 10% van de hoofdsom, onverminderd het recht van Levi Services om schadevergoeding te vorderen. Indien Koper zijnde Bedrijf in verzuim is, is zij daarnaast wettelijke handelsrente, buitengerechtelijke incassokosten en schadevergoeding verschuldigd aan Levi Services. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten. Indien Koper zijnde Consument in verzuim is, is zij daarnaast wettelijke rente verschuldigd en incassokosten. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten. Bij niet-betaling of late betaling door Koper zijnde Bedrijf, heeft Levi Services het recht de verplichtingen uit de Overeenkomst op te schorten of de Overeenkomst te ontbinden.

Artikel 12 – Eigendomsvoorbehoud

Alle door Levi Services geleverde zaken blijven eigendom van Levi Services totdat Koper alle navolgende verplichtingen uit alle met Levi Services gesloten Overeenkomsten is nagekomen. Koper is niet bevoegd de onder het eigendomsvoorbehoud vallende zaken te verpanden noch op enige andere wijze te bezwaren. Indien derden beslag leggen op de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken dan wel rechten daarop willen vestigen of doen gelden, is Koper verplicht Levi Services zo snel als redelijkerwijs verwacht mag worden daarvan op de hoogte te stellen. Voor het geval dat Levi Services haar in dit artikel aangeduide eigendomsrechten wil uitoefenen, geeft Koper bij voorbaat onvoorwaardelijke en niet herroepelijke toestemming en machtiging aan Levi Services of door deze aan te wijzen derden om al die plaatsen te betreden waar de eigendommen van Levi Services zich bevinden en die zaken mede terug te nemen. Levi Services heeft het recht om de door Koper aangekochte zaken onder zich te houden, indien Koper nog niet (volledig) aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan, ondanks een verplichting tot overdracht of afgifte van Levi Services. Nadat Koper alsnog aan zijn verplichtingen heeft voldaan zal Levi Services zich inspannen om de aangekochte zaken zo snel mogelijk aan Koper te leveren. Kosten en andere (gevolg)schade als gevolg van het onder zich houden van de aangekochte zaken zijn voor rekening en risico van Koper en zullen op eerste verzoek aan Levi Services worden vergoed door Koper.

Artikel 13 – Garantie

Levi Services staat ervoor in dat de Producten voldoen aan de Overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, bruikbaarheid en/of deugdelijkheid en de wettelijke regels/voorschriften ten tijde van de totstandkoming van de Overeenkomst. Dit geldt tevens indien de te leveren zaak bestemd is voor gebruik in het buitenland en Koper hiervan bij het aangaan van de Overeenkomst uitdrukkelijk schriftelijk melding heeft gemaakt aan Levi Services. De te leveren zaak beantwoordt niet aan de Overeenkomst indien zij niet de eigenschappen bezit die Koper op grond van de Overeenkomst mocht verwachten, tenzij het gebrek in de zaak is ontstaan ten gevolge van een omstandigheid die voor risico van Koper komt. Indien de geleverde zaak niet beantwoordt aan de Overeenkomst, dient Koper binnen een termijn van 14 dagen na ontdekking hiervan Levi Services daarvan in kennis te stellen. Koper zijnde Bedrijf komt geen beroep toe op de garantiebepalingen van dit artikel. Alle rechten en aanspraken die Koper in deze voorwaarden en Overeenkomsten zijn bedongen, worden bedongen ten behoeve van door Levi Services ingeschakelde tussenpersonen en andere derden. Indien Levi Services de klacht gegrond acht, worden na overleg met Koper de relevante zaken gerepareerd, vervangen of (deels) vergoed. De maximale vergoeding is, gezien het artikel aansprakelijkheid, gelijk aan de door Koper betaalde prijs over het Product.

Artikel 14 – Overdracht van risico

Het risico van verlies of beschadiging van de Producten die voorwerp van de Overeenkomst zijn, gaat over op Koper op het moment waarop de zaken het magazijn van Levi Services verlaten. Voor Consumenten geldt dat het hier bovengenoemde risico overgaat op Koper indien de Producten in de macht van Koper zijn verstrekt. Hiervan is sprake indien de Producten zijn geleverd op het afleveradres van Koper.

Artikel 15 – Beperking aansprakelijkheid

Indien het uitvoeren van de Overeenkomst door Levi Services leidt tot aansprakelijkheid van Levi Services jegens Koper of derden, is die aansprakelijkheid beperkt tot de in verband met de Overeenkomst door Levi Services in rekening gebrachte kosten tenzij de schade is ontstaan wegens opzet of grove schuld. De aansprakelijkheid van Levi Services is in ieder geval beperkt tot het schadebedrag dat door de verzekeringsmaatschappij maximaal wordt uitgekeerd per gebeurtenis per jaar. Levi Services is niet aansprakelijk voor gevolgschade, indirecte schade, winstderving en/of geleden verlies, gemiste besparingen en schade als gevolg van het gebruik van de geleverde Producten is uitgesloten. Voor Consument geldt een beperking conform hetgeen is toegestaan op grond van artikel 7:24 lid 2 BW. Levi Services is niet aansprakelijk voor schade ontstaan door het gebruik van het Product. Alle schade aan Producten ten gevolge van dragen en gebruiken is uitdrukkelijk uitgesloten van aansprakelijkheid. Levi Services is niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is of kan zijn van enig handelen of nalaten naar aanleiding van (onvolkomen en/of onjuiste) informatie op de website(s) of van gelinkte websites. Levi Services is niet verantwoordelijk voor fouten en/of onregelmatigheden in de functionaliteit van de website en is niet aansprakelijk voor storingen of het om welke reden dan ook niet beschikbaar zijn van de website. Levi Services staat niet in voor een juiste en volledige overbrenging van de inhoud van en door/namens Levi Services verzonden e-mail, noch voor de tijdige ontvangst ervan. Alle aanspraken van Koper wegens tekortschieten aan de zijde van Levi Services vervallen indien deze niet schriftelijk en gemotiveerd zijn gemeld bij Levi Services binnen een jaar nadat Koper bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn met de feiten waarop zij haar aanspraken baseert. Alle aanspraken van Koper vervallen in ieder geval een jaar na het eindigen van de Overeenkomst.

Artikel 16 – Overmacht

Levi Services is niet aansprakelijk wanneer zij ten gevolge van een overmachtssituatie haar verplichtingen op grond van de Overeenkomst niet kan nakomen, noch kan zij gehouden worden tot het nakomen van enige verplichting, indien zij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan haar schuld en noch krachtens de wet, rechtshandeling of de in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt. Onder overmacht wordt in elk geval verstaan, maar is niet beperkt tot, hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen: (i) overmacht van toeleveranciers van Levi Services , (ii) het niet naar behoren nakomen van verplichtingen van toeleveranciers die door Koper aan Levi Services zijn voorgeschreven of aanbevolen, (iii) gebrekkigheid van zaken, apparatuur, programmatuur of materialen van derden, (iv) overheidsmaatregelen, (v) elektriciteitsstoring, (vi) storing van internet, datanetwerk- en telecommunicatiefaciliteiten (bijvoorbeeld door cybercriminaliteit en hacking), (vii) natuurrampen, (viii) oorlog en terroristische aanslagen, (ix) algemene vervoersproblemen, (x) werkstakingen in het bedrijf van Levi Services en (xi) overige situaties die naar het oordeel van Levi Services buiten haar invloedssfeer vallen die de nakoming van haar verplichtingen tijdelijk of blijvend verhinderen. Levi Services heeft het recht om zich op overmacht te beroepen, indien de omstandigheid die (verdere) nakoming verhindert, intreedt nadat Levi Services haar verbintenis had moeten nakomen. Partijen kunnen gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de Overeenkomst opschorten. Indien deze periode langer duurt dan twee maanden, is ieder der partijen gerechtigd de Overeenkomst te ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de andere partij. Voor zover Levi Services ten tijde van het intreden van overmacht inmiddels gedeeltelijk haar verplichtingen uit de Overeenkomst is nagekomen of deze zal kunnen nakomen, en aan het nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is Levi Services gerechtigd om het reeds nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte separaat te factureren. Koper is gehouden deze factuur te voldoen als ware het een afzonderlijke Overeenkomst.

Artikel 17 – Risico-overgang

Het risico van verlies of beschadiging van de Producten die voorwerp van de Overeenkomst zijn, gaat over op Koper zijnde een bedrijf op het moment waarop de zaken het magazijn van Levi Services verlaten. Voor Consumenten geldt dat het hier bovengenoemde risico overgaat op Koper indien de Producten in de macht van Koper zijn verstrekt. Hiervan is sprake indien de Producten zijn geleverd op het afleveradres van Koper.

Artikel 18 – Intellectuele Eigendomsrechten

Alle intellectuele eigendomsrechten en auteursrechten van Levi Services berusten uitsluitend bij Levi Services en worden niet overgedragen aan Koper. Het is Koper verboden om alle stukken waarop de intellectuele eigendomsrechten en auteursrechten van Levi Services rusten te openbaren en/of te vermenigvuldigen, te wijzigen of ter beschikking te stellen aan derden zonder uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van Levi Services. Indien Koper wijzigingen wenst aan te brengen in door Levi Services geleverde zaken, dient Levi Services expliciet akkoord te geven op de voorgenomen wijzigingen. Het is Koper verboden om de Producten waarop de intellectuele eigendomsrechten van Levi Services rusten anders te gebruiken dan overeengekomen in de Overeenkomst.

Artikel 19 – Privacy, gegevensverwerking en beveiliging

Levi Services gaat zorgvuldig om met de (persoons)gegevens van Koper en bezoekers van de website(s). Indien daarom gevraagd zal Levi Services de betrokkene hierover informeren. Indien Levi Services op grond van de Overeenkomst dient te voorzien in beveiliging van informatie, zal deze beveiliging voldoen aan de overgekomen specificaties en een beveiligingsniveau dat gelet op de stand van de techniek, de gevoeligheid van de gegevens, en de daaraan verbonden kosten, niet onredelijk is.

Artikel 20 – Klachten

Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Indien de webwinkel is aangesloten bij WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot WebwinkelKeur ( www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via  https://www.webwinkelkeur.nl/leden/. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaalt dienen te worden aan de betreffende commissie.

Artikel 21 – Toepasselijk recht

Op elke Overeenkomst tussen Levi Services en Koper is Nederlands recht van toepassing. De toepasselijkheid van het (CISG) Weens Koopverdrag is uitdrukkelijk uitgesloten. In geval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds doorslaggevend. Levi Services heeft het recht deze algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen. Alle geschillen, ontstaan door of naar aanleiding van de Overeenkomst tussen Levi Services en Koper worden beslecht bij de bevoegde rechter van de rechtbank Noord-Holland, locatie Amstelveen tenzij bepalingen van dwingend recht leiden tot de bevoegdheid van een andere rechtbank.

Amstelveen, 18 juni 2024.